Filmová recenze – Reklama na letní nudu

To ty nosíš smůlu, lásko – romantická komedie

„Stvořili jsme film, u nějž si diváci vzpomenou, že stále existují krásné věci.“ Slova producentky a hlavní herecké protagonistky slovensko-české komedie To ty nosíš smůlu, lásko, očkují diváka pocitem, že s její letní romancí může příjemně snít. Pravdou je, že u ní spíše usne.

Natočit dobrou romantickou komedii je kumšt. Ještě větší „kumšt“ je však natočit film tak zoufale nudný a bezobsažný, jako je debut Sama Spišáka a Lukáše Obermajera. Sezóna letních kin má určitě svá specifika – nepotřebuje umělecké zázraky a přívětivě přehlédne i to, co by bez promile z letních drinků stěží prošlo. Na některá díla je však krátký i ten nejsilnější opar z „kelímkáče“.

Základ příběhu odehrávajícího se na chorvatském ostrově Hvar přitom paradoxně vůbec beznadějně nevyznívá – rozhodně ne z hlediska žánru. Točí se kolem padesátileté právničky Moniky, která se svůj dosavadní „perfektní“ (rozuměj sterilní a nudný) život rozhodne přehodnotit s postarším svobodomyslným instruktorem Igorem. Ten ji pod příslibem lezeckého dobrodružství vyveze k moři.

Člověk by čekal, že se ti dva budou nemotorně sbližovat, z čehož vzejde nějaká ta romantika. A že dojde i na humor, protože když prolnete světy upjaté právničky a neukotveného „adrenaliňáka“, musí to logicky třaskat. Ani jedno se nekoná. Ano, Monika Michaely Mikulášové-Čobejové je upjatá, leč upjatou zůstane, i když se snaží přehrát do role znovuprobuzené hipísačky. A Ivan Franěk (Igor) sice čaruje svým bonvivánským sexappealem, ale nějak se nemá do koho zamilovat a ani tu sportovní posedlost mu vlastně nevěříme.

Co je však úplně nejhorší, za celou dobu se nic nestane. I reklamní spot na dovolenou u moře (jemuž se film nebezpečně podobá) působí vedle „dobrodružství“ Moniky a Igora jako velká akční podívaná. Situaci nezachrání horkokrevní Balkánci, „ztroskotání“ na opuštěném (!) ostrově, paragliding, odskok do slovenských jeskyní, ba dokonce ani zapojení mladší milostné dvojice a nevěrného manžela (ty režisér pro jistotu rychle sprovodí ze scény).

Letní romance na letním plátně bývají vítaným zpestřením, ale tuhle radši vynechte.

To ty nosíš smůlu, lásko

Foto Cinemart