Sport

Formule 1: Otevřete oči, přichází královna

Formule 1

Někdo má rád holky, jiný zase vdolky, říká se to tak? Zřejmě ano, ale jsou oblasti, které takto striktní diverzifikaci nesnesou.

Paleta nabídky sportovních disciplín v televizním vysílání je nesmírně široká a sledovat dnes můžete už i zápasy polonahých dívek v medu či velmi populární mistrovství světa v šipkách. Ale ať jsou vaše fanouškovské chutě zaměřené jakkoli nevšedně, královna sportu, se vší úctou k atletice, je jenom jedna. Je totiž nejrychlejší a nejdražší. Společnost AMC Networks International Central Europe, která provozuje stanice Sport1 a Sport2, získala exkluzívní tříletou smlouvu na vysílání závodů Formule 1 v České republice a na Slovensku. Pohodlně se usaďte, upněte si osmibodový bezpečnostní pás a sešlápněte plynový pedál. Čeká vás ostrá jízda.
 

Nová sezóna a nejmladší pilot

Nový příběh, dříve desetiválcových „atmosfér“ a dnes přeplňovaných šestiválců, se začne odvíjet 15. března příštího roku, kdy otevře své brány legendární osmdesátitisícový okruh kolem jezera Albert Park v australském Melbourne. Věděli jste, že právě na tomto okruhu nastoupil poprvé v kariéře Fernando Alonso? Bylo mu devatenáct let a dvě stě osmnáct dnů. V roce 2001 se tak stal čtvrtým nejmladším závodníkem F1 v historii. Nyní společně s Alonsem a dalšími vstoupíme do 66. ročníku v královské disciplíně Formule 1. Kalendář pro sezonu 2015 čítá dvacet velkých cen. Do akce vstoupí deset týmů se svými dvaceti jezdci. A čekají nás opět velké změny. Když už byla řeč o devatenáctiletém Alonsovi, tak vězte, že takhle přestárlí debutanti se dnes už nenosí. V barvách týmu Scuderia Toro Roso usedne do kokpitu syn bývalého pilota Jose Verstappena, Max. Bude mu pouhých sedmnáct let a 164 dní, takže zatímco o civilním řidičáku si může nechat pouze zdát, prohánět ta největší světová esa na královských okruzích bude zcela jistě s velkou chutí.  
 

Škatule, škatule…

Další výraznou zajímavost lze ovšem opřít o podstatně zvučnější jméno. Svůj Red Bull Racing tým opouští po dlouhých patnácti letech čtyřnásobný světový šampion Sebastian Vettel a na jeho místo se posune Daniil Kvjat z Toro Rosso. Vettel oznámil svůj odchod už před říjnovou Velkou cenou Japonska a namířeno má přímo k italské legendě z Maranella. Podle listu La Repubblica by měl u Ferrari inkasovat 20 milionů eur (asi 550 mil. Korun). Další bonusy může získat za vítězství a zisk titulu. Tak uvidíme. 
 
Velké novinky se odehrají i mezi týmy. Do hry se vrací legendární Honda. Ta se stala hybnou silou rozvodového řízení ve dvacetiletém partnerském vztahu mezi McLarenem a Mercedesem. Honda vstupuje do hry se zbrusu novým šestiválcem a inovací Energy Recovery System. Honda se tak vrací ke spolupráci z přelomu devadesátých let. Mercedes-Benz ale bez využití dlouho nezůstal, od nové sezony bude dodavatelem pohonných jednotek také pro stáj Lotus. Nový ročník přinese změny i v pořadatelské rovině. Velká cena Německa se dle nastavené dohody mezi Nürburgringem a Hockenheimringem vrací na prvně jmenovaný, kde se rozezní motory 19. července. Nejzajímavější novinkou je ovšem bezesporu návrat ztraceného syna. Poprvé od roku 1992 se bude asfalt gumovat také na Autódromo Hermanos Rodríguez v Mexico City. Velkou cenu Mexika uvidíte na Sport TV 1. listopadu 2015. 
 

Formule 1

Sport
Foto Sport TV
neděle 15. 3.

Kompletní magazín se spoustou dalších článků najdete volně ke stažení na

Available on App Store Get it on Google play PC a MAC