Rozhovor

Zákazníci Skylinku o vysílání Markízy nepřijdou

Matthias Settele

Ve slovenských médiích se od listopadu množí zprávy o ukončení pozemního vysílání slovenské televizní stanice Markíza a na Skylink se začíná obracet stále více diváků s dotazy a obavami, jestli opravdu o vysílání Markízy přijdou. Vítáme proto, že nám rozhovor poskytl ten nejpovolanější – generální ředitel televize Markíza, pan Matthias Settele.

Dobrý den pane generální řediteli, jak to tedy je, přijdou diváci Skylinku o programy Markíza, Doma a Dajto?

Zákazníky Skylinku můžu uklidnit – o žádný z našich programů nepřijdou. A nemusí mít proto žádné obavy – všechny naše stanice, tedy Markíza, Doma a Dajto budou moci sledovat i nadále. Zároveň ale musím také dodat, že jsme se rozhodli vysílat tyto programy již jen v kvalitnější HD verzi – tedy ve vysokém rozlišení, a to konkrétně od 1. ledna 2017. Pro zákazníky Skylinku tedy z nabídky vypadne jen méně kvalitní vysílání stanice Markíza v nižším rozlišení (SD). Diváci by si proto měli dát jen pozor, zda pro satelitní příjem našich stanic používají vhodné přijímací zařízení. O tom ale, pokud vím, diváky již delší dobu informujete.

Kteří diváci tedy o Markízu přijdou?

Jak jsem již říkal, diváků satelitní televize se tyto změny nedotknou. Stanice skupiny Markíza již nebude možné přijímat přes klasickou anténu na střeše domu, respektive přes tzv. DVB-T tuner. Stane se tak od 1. ledna 2017. Tímto krokem reagujeme na trendy v oblasti televizního vysílání ve světě. Stanice Markíza, Doma a Dajto budou i nadále dostupné přes satelit, který právě využívají zákazníci Skylinku a dále i prostřednictvím kabelovky nebo IPTV.

A co naši čeští diváci? Budou moci i tito Markízu sledovat?

To je velmi důležitá otázka. Víme, že je Markíza populární nejen na Slovensku, ale také v Čechách, a jsem proto rád, že již můžeme její sledování umožnit také českým divákům. Televizní program je složený ze dvou základních částí: z programů domácí produkce (kam zahrnujeme i zpravodajství a publicistiku) a z tzv. akvizicí (kam patří zahraniční filmy, seriály a programy vyráběné na základě udělené licence). Vlastní tvorbu můžeme šířit i bez geografického omezení. Naopak akviziční programy mohou být vysílány jen na území Slovenska. Právě z toho důvodu jsme vytvořili stanici Markíza International, aby to nejlepší z tvorby naší televize bylo dostupné i divákům v České republice.

Tak to je dobrá zpráva pro všechny diváky. Prozraďte nám proto, co nového Markíza chystá a na co se mohou zákazníci Skylinku těšit?

Markíza v roce 2017 nabídne kombinaci oblíbené klasiky, jako Horná Dolná, Kredenc, Tvoja tvár znie povedome, Hlas, Chart Show, Svokra či Farma. K tomu samozřejmě přineseme i nové projekty, jako například Divoký zapadákov, Kuchyňa, Hviezdna párty, O 10 rokov mladší anebo Baby boom. A nezapomínejme ani na zpravodajství a publicistiku – všechno to jsou programy, které mají lidi rádi a které představují všechny „barvy“ televize. Doufám tedy, že se líbí a stále budou líbit i divákům Skylinku.

Ale nechme na chvíli televize. Vy sám jste na Slovensku velmi známá osobnost a naše čtenáře a diváky by jistě zajímala Vaše osoba. Co musí člověk umět, aby se mohl stát šéfem přední Slovenské komerční televize?

Pracoval jsem jako novinář, spisovatel a manažer. A pokud jde o televizi, věnoval jsem se zejména obsahové složce vysílání, produkci a nastavování programové struktury. Všechno to bylo velmi zajímavé. A co musí člověk umět? No, myslím, že musí být hlavně otevřený, zajímat se o věci, myslet inovativně a mít odvahu. Ale v životě nejde jen o práci, můj život se samozřejmě odvíjí i mimo televizi. Mezi mé záliby patří zejména fotbal, tenis a golf, ale oddychnu si i při dobré knize, partii šachu nebo hře na kytaru.

Matthias Settele

je generálním ředitelem skupiny Markíza od 1. října 2013. Před nástupem do nadnárodní mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME) zastával pozici generálního manažera ve společnosti Turner Nordic a Baltic a působil jako senior konzultant pro rakouskou veřejnoprávní televizi ORF. Byl taktéž televizním a produkčním konzultantem pro více mezinárodních televizních skupin včetně RTL Group, MTG/Viasat Group a Turner Broadcasting International, jakož i televizní stanice, produkční společnosti a univerzity v rámci Evropy. Před začátkem dráhy konzultanta pracoval jako Senior Vice Prezident pro obchodní záležitosti pro společnost RTL v Německu. Žije ve Vídni, kde přednášel na dvou vysokých školách a je také autorem tří knih. Vystudoval historii a německou literaturu, po škole v roce 1991 začínal jako televizní a rozhlasový redaktor v ORF.

Více najdete v tabletovém magazínu, který je dostupný pro iOS a Android, nebo pro PC.
Rozhovor
Foto TV Markíza

Kompletní magazín se spoustou dalších článků najdete volně ke stažení na